ALUMNIT

2014-2017

Oli ryhmä samanhenkisiä nuoria, jotka tukivat ja kehittivät toisiaan

Kuortane oli hyvä paikka oppia elämään itsenäisemmin sekä kehittyä urheilijana. Oli ryhmä samanhenkisiä nuoria, jotka tukivat ja kehittivät toisiaan. Harjoitteleminen oli helppoa, kun välimatkat harjoituspaikoille olivat lyhyitä ja paljoa häiriötekijöitä ei ollut. Kuortaneelta löytyy hyvä valmennus sekä loistavat olosuhteet ja mahdollisuudet laadukkaaseen harjoitteluun. Kuortaneen kauniissa ja rauhallisessa luonnossa mieli lepää.

Tomas Käyhkö

2018-2021

Päätös siirtyä opiskelemaan Kuortaneen urheilulukioon oli minun urani kannalta todella tärkeä ja onnistunut valinta. Kuortaneella sain mahdollisuuden elää ammattilaisurheilijan elämää samalla, kun kävin koulua. Pystyin kehittymään huomattavasti niin pelaajana kuin ihmisenä siinä erittäin kriittisessä vaiheessa, jossa minun täytyi ottaa seuraava askel junnupeleistä kohti miestenpelejä. Lukion aikana nousin SJK:n edustusjoukkueeseen sekä U21-maajoukkueeseen. Koulunkäynnin ja urheilun sujuvasti toiminut yhdistäminen Kuortaneella innostaa minua jatkamaan opiskeluja myös tulevaisuudessa urani rinnalla.

-Matias Vainionpää

2009-2012

Yksi urheilu-urani viisaimmista päätöksistä oli siirtyä Kuortaneen Urheilulukioon

Yksi urheilu-urani viisaimmista päätöksistä oli siirtyä Kuortaneen urheilulukioon suorittamaan opinnot loppuun. Kuortaneella määrätietoisen harjoittelun ja opiskelun yhdistäminen oli todella helppoa ja sujui vaivattomasti, sillä ylimääräiseen matkustamiseen ei kulunut liikaa aikaa vaan sai keskittyä olennaiseen eli kokonaisvaltaisena urheilijana kehittymiseen. Lopetin aktiivisen urheilu-urani pari vuotta sitten mutta jatkan valmennustöitä Kuortaneella. Omaa nimeäni kantavassa Petra Junior Teamissa harjoittelee ja opiskelee nuoria naisia ympäri Suomen. Kuortane tarjoaa erittäin laadukkaat puitteet urheilun sekä opiskelun yhdistämiseen!

-Petra Olli