KEILAILU

lajiesittely

Keilaajat ovat alusta asti olleet yksi Kuortaneen urheilulukion menestyksekkäimmistä lajiryhmistä. Koulussa opiskelee vuosittain useita maajoukkue- ja maajoukkueryhmätasoisia urheilijoita. Kuortane on saanut 15 vuoden aikana jo useita junioreiden EM-mitaleja, kymmenistä SM-mitaleista puhumattakaan. Tavoitteemme on vuodesta toiseen pitää harjoittelun taso korkeana ja urheilullisista lähtökohdista toteutettuna. Ryhmän valmentautumisesta vastaa SKL:n Tulevaisuuden ryhmän sekä Nuorisomaajoukkueryhmän vastuuvalmentaja Piritta Maja.

Valmennus

Keilailuryhmän valmennustunteihin sisältyy vuoden aikana kaikkia urheilijaksi kasvamiseen liittyviä näkökohtia: itse lajisuorituksen tekninen osaaminen, pallon liikkeen lukeminen ja muuttaminen yhdessä muiden pelitaitojen kanssa, fyysisen oheisharjoittelun opettelu, urheilulliset elämäntavat – yhteisiä kilpailumatkoja unohtamatta! Lukiovuosien jälkeen olet varmasti saanut käsityksen, mitä huippukeilaajaksi kasvaminen voi vaatia. Harjoittelu Kuortaneella on vaativaa, mutta silti hauskaa!

Keilaajia on tullut Kuortaneen urheilulukioon ympäri Suomen seuraavilta paikkakunnilta: Kuopio, Halikko, Joensuu, Kokkola, Tampere, Seinäjoki, Järvenpää, Turku, Riihimäki, Hanko, Imatra, Raisio, Salo, Tornio, Kajaani, Forssa, Lahti, Helsinki, Savonlinna … Onko sinun kotipaikkasi listalla seuraavana?

Kuortaneella asuminen on mahtavaa. Vaikka paikka on vähän kaukana, ystävälliset ihmiset ja oman treeniryhmän kaverit auttavat niin kyydeissä kuin muissakin jutuissa! Treenaamisesta on tehty todella helppoa: kaikki paikat ovat niin lähellä toisiaan ja koska yhdet treenit tehdään jo koulupäivän aikana, aikaa jää myös levolle ja opiskelulle. Specto ja muut treenivälineet auttavat superpaljon kehittymään keilaajana. Myös ryhmässä harjoittelu on rikkaus: keskinäinen kilpailu, kannustus ja itseään parempien kanssa treenaaminen tuo myös motivaatiota.

Ani Juntunen, naisten MM-mitalisti 2021, valmistunut joulukuussa 2016

Valmentaja