ASUNTO LÄHELLÄ LUKIOTA
JA HARJOITUSTILOJA

ASUMINEN

Kuortaneen koulumajojen asunnot

Kiinteistö Oy Kuortaneen Koulumaja omistaa urheiluopiston alueella sijaitsevat Koulumajat 1-5, Kortesmäen alueella Koulumajat 6-8 ja lähellä opiston aluetta Koulumaja 9. Opiskelija asuu asunnossa omalla vuokrasopimuksellaan. Kaikille urheilulukioon valituille varataan paikka, sitä ei tarvitse erikseen hakea. Koulumajojen asumisen ohjauksesta vastaa lehtori Miia Siukola ja valvonnasta valmentaja Ville Pasanen.

Kaikissa urheiluopiston alueen koulumajoissa on yhteinen oleskelutila, pienoiskeittiö, peseytymistilat ja kuivaushuone. Koulumajat 1 ja 2 ovat kuuden hengen soluja (osa huoneista on 2hh), koulumajat 3, 4 ja 5 ovat neljän hengen soluja.

Koulumajat 6-8 sijaitsevat kantatie 66:n itäpuolella Kortesmäessä. Koulumajoissa on kaksioissa ja kolmioissa 45 yhden ja kahden hengen huonetta. Asuinrakennuksissa on yhteinen ulkovarasto, sauna, pesutupa ja kuivaushuone. Rivitaloissa olevien asuntojen koot vaihtelevat 1h+tupakeittiö+ph, 2h+k+ph tai 3h+k+ph. Yhdessä asunnossa asuu maksimissaan 3 opiskelijaa yhden tai kahden hengen huoneissa.

Kaikissa Koulumajoissa on internet-yhteys. Asunnon ja valmennuspaikkojen lyhyiden välimatkojen ansiosta vapaa-aikaa ei tarvitse kuluttaa siirtymisiin.

kustannukset

Opiskelu (oppimateriaalit ja tietokone) ja  kouluruokailu ovat lukiossa ilmaisia vuonna 2005 ja myöhemmin syntyneille (eivät urheiluvälineet). Asumisesta lukuvuonna 2023-2024 aiheutuu seuraavat kustannukset:

Koulumajat:
vuokra 2 hengen huoneessa n. 195 euroa/kk
vuokra 1 hengen huoneessa n. 235 -305 euroa/kk

Ruokailu urheiluopiston ruokalassa:
aamupala 5,30 euroa
päivällinen 7,00 euroa

Lukion opiskelija voi hakea Kelalta asumistukea. 17 vuotta täyttänyt opiskelija voi saada lisäksi opintotukea ja opintolainan valtiontakauksen. Vanhempien tulot voivat vaikuttaa asumis- ja opintotuen suuruuteen alle 18-vuotiailla.

Asuntojen ulkokuvat

Asuntojen virtuaaliesittelyt