HAE MEILLE
OPISKELEMAAN

Ohjeet hakemiseen

HAKEMINEN

Kuortaneen lukion ja urheilulukion pääsyvaatimuksena on vähintään keskiarvo 7,0 peruskoulun päättötodistuksen lukuaineissa.

Peruskoululainen hakee lukioon täyttämällä sähköisen yhteisvalinnan kaavakkeen osoitteessa www.opintopolku.fi. Hakuaika seuraavan kerran 20.2.–19.3.2024.

KESKIARVO VÄHINTÄÄN 7,0
HAKUAIKA 20.2.–19.3.2024. .

Opiskelijaksi valittavan ylin mahdollinen pistemäärä on 20, joka muodostuu peruskoulutodistuksen lukuaineiden keskiarvosta ja liikunnan numerosta (max. 10) sekä urheilu- ja soveltuvuuspisteistä (max. 10). Urheilu- ja soveltuvuuspisteet määräytyvät oppilaitoksen ja hakijan urheilulajin valtakunnallisen lajijärjestön yhteistyönä. Hakija voi saada urheilullisista ansioistaan ja urheilulahjakkuudestaan 0-5 pistettä (lajiliittopisteet) ja oppilaitoksen harkinnan mukaan 0-5 soveltuvuuspistettä (oppilaitospisteet).

Lisätietoja Olympiakomitean sivuilla:

valinnan ylin pistemäärä: 20
keskiarvosta pisteet: MAX 10
urheilu- ja soveltuvuuspisteet: max 10

– lajiliittopisteet: max 5
– oppilaitospisteet: max 5

NÄIN HAET

Täytä sähköisen yhteisvalinnan lomake osoitteessa
www.opintopolku.fi. (Kuortaneen lukio, urheilulinja, erityinen koulutustehtävä)

Ainevalintalomakkeen harjoittelutäyttöaika  10.1.2024–16.2.2024.

Tämän jälkeen kaikki täytetyt lomakkeet poistetaan

(varsinaisessa haussa lomake on täytettävä uudelleen).

Voit hakea urheilulukioon myös
myöhemmin 2. tai 3. vuodelle.

1. Tulosta ja täytä hakulomakkeet

2. Lähetä hakuaikana osoitteeseen:

Kuortaneen lukio

Keskustie 91, 63100 KUORTANE