JÄÄKIEKKO

Lajiesittely

Kuortaneen lukio ja Kuortaneen urheiluopisto ovat järjestäneet vuodesta 2021 yhteistyössä S-Kiekon kanssa 2. asteen tutkintoon tähtäävän opiskelumahdollisuuden Kuortaneen urheilulukiossa. Tavoitteena on valmistua opinnoista 3–4 vuodessa.

Kuortaneella opiskelevalla pelaajalla on harjoituspaikka S-Kiekon U18-mestisjoukkueessa, mihin on järjestetty kuljetus ja ammattikuljettaja 3 kertaa viikossa iltaharjoituksiin. Kuortaneella opiskelevat pelaajat harjoittelevat lisäksi urheiluopistolla 4 kertaa viikossa.

Joukkueen valmennuksen kokonaisuudesta vastaa Lauri Laakso ja Arttu Sissala. Teemme myös yhteistyötä urheiluopiston muiden asiantuntijoiden kanssa.

Pelaaminen ja harjoittelu pähkinän kuoressa

• harjoittelu S-Kiekossa ja Kuortaneella
  • pelaaminen joko S-Kiekon U18, U18 Akatemiassa tai U20-joukkueessa.
  • harjoitukset Kuortaneella 4 kertaa vko
  • harjoitukset Seinäjoella 3 kertaa vko

Huippuolosuhteet Kuortaneen valmennuskeskusympäristössä

• Asuntojen, koulun, jäähallin ja urheilupaikkojen sijainti lähellä toisiaan mahdollistaa optimaalisen kehittymisen.
  • Ammattilaisvalmennus ja huippuolosuhteet antavat mahdollisuuden tavoitteelliseen harjoitteluun kohti huippu-urheilua.

S-Kiekon U18-joukkueeseen kartoitetaan sopivia pelaajia, ja kiinnostuneet pelaajat ja heidän perheensä voivat olla myös suoraan yhteydessä joukkueen valmennukseen. Kustannukset asunnosta ja kuljetuksista ovat n. 300–370 € + S-Kiekon kuukausimaksut (n. 250 €/kk). Tähän lisäksi voi tilata maksullisen aamupalan ja/tai päivällisen liikuntahotellista.

Opiskelu kuuluu normaalin opintotuen piiriin. Yleinen asumistuki kattaa n. 70% vuokrasta.

Paketti sisältää

• opetuksen Kuortaneen urheilulukiossa
    • majoituksen joukkuekavereiden kanssa 1–2 hengen huoneissa (yhden hengen huoneita rajoitetusti)
    • kuljetuksen Seinäjoelle